وظايف كارشناس فروش چيست؟
در اين مطلب قصد داريم به بررسي وظايف كارشناس فروش، كه اين روز ها يكي از مشاغل پرتقاضا ميباشد بپردازيم.
سازمان ها و شركت هاي خصوصي بزرگ و كوچكي در كاريابي ايران استخدام روزانه آگهي استخدام كارشناس فروش درج مينمايند. و به دنبال استخدام كارشناس فروش براي مجموعه خود ميباشند.
يك كارشناس فروش درك عميقي از تمام محصولات و خدمات شركت، و مهارتها و دانش صنعت مورد نياز براي فروش آنها دارد. اين درك باعث ميشود تا انتظارات از آنان نيز تا حدودي زياد باشد. به طور كلي كارشناسان فروش ممكن است بودجههاي بازاريابي را تهيه كنند، تحقيقات انجام دهند، روندها را تجزيه و تحليل كنند، تيم فروش را رهبري كنند و پيش بينيهاي فروش را انجام دهند. يك متخصص پشتيباني فروش با كمك به رويههاي فروش، پشتيباني مشتري را ارائه ميدهد. آنها به مشكلات مربوط به فروش كمك ميكنند، سفارشهاي جديد را وارد ميكنند، سفارشها را پيگيري ميكنند، مسائل حمل و نقل را بررسي ميكنند و حسابهاي مشتري را مديريت ميكنند. آنها همچنين دادهها را در پايگاههاي فروش وارد كرده و رديابي ميكنند و گزارشهايي را به بخش فروش ارائه ميدهند.
علاوه بر اين ميتوان اين مسئوليتها را نيز در حيطه وظايف كارشناس فروش دانست:
هماهنگي تيم فروش و كمك به جذب و آموزش نيروهاي جديد
ارائه نمايش محصول به كاركنان و مشتريان و رهبري در حل و فصل شكايات
تجزيه و تحليل عملكرد تيم فروش و برنامهريزي جلسات آموزشي
انجام تحقيقات بازار و به اشتراك گذاري يافتهها با تيم
كار در كنار تيم براي ترسيم استراتژيهايي براي افزايش پايگاه مشتري
تعيين اهداف فروش و اجراي مشوقها
ارائه پيشبينيهاي دقيق فروش و تخصيص منابع به منظور تحقق اهداف
مديريت شبكهاي از فروشندگان و تامين كنندگان
توانايي ارتباط با مشتريان به اشكال مختلف
شناسايي مشتريان، نيازها و سلايق آنان
پيگيري و ثبت قراردادهاي فروش
برگرفته از: بلاگ ايران انجمن
برچسب: